Így ellenőrizzük helyesen a gumiabroncs nyomását

A Bridgestone és a FIA – avagy a Nemzetközi Automobil Szövetség – legutóbbi felméréséből kiderült, hogy az európai autósok jelentős többsége nem megfelelő guminyomás mellett autózik. Ennek köszönhetően a két cég már évekkel ezelőtt elindított egy olyan kampányt, amelynek során arra kívánják felhívni a sofőrök figyelmét, hogy miért is fontos rendszeresen és megfelelően ellenőrizni a gumik nyomását. Aki ugyanis túlpumpált, vagy alacsonyabb nyomási gumiabroncsokkal jár, az nem csak hogy nem tudja kihasználni autója maximális teljesítményét, hanem a jármű ezzel többet is fogyaszt, de ami a legfontosabb, balesetveszélyesebbé válik. Egy nem megfelelő guminyomással ellátott autó ugyanis vizes útszakaszra érve például sokkal nagyobb csúszásveszélynek van kitéve, mint az, amelyik megfelelően felpumpált gumiabroncsokkal rendelkezik, ezáltal tapadása megfelelő. Mindez igaz például a fékutakra is, ezáltal amennyiben a guminyomás nem kielégítő, a fékút akár drasztikusan is megnövekedhet, ez pedig akár balesetet is okozhat. Mindezt pedig nagyon könnyedén elkerülhetjük abban az esetben, ha helyesen és rendszeresen ellenőrizzük abroncsunk guminyomását, amit talán rengetegen megtehetnének, de sokan egyszerűn vagy nem tudják miként, esetleg hogyan álljanak hozzá, addig mások talán tudják, azonban helytelenül végzik el.

2014.10.24

Kivédhető-e vagy érezhető-e előre a defekt?

A defekt az autósok legnagyobb ellensége, egy olyan előre nem látható probléma, amire szinte lehetetlenség ténylegesen felkészülni, így amikor jön, nem tehetünk mást, minthogy a lehető leghiggadtabban reagálni a helyzetre. Nyilván a lassú defekt inkább bosszantó, mint veszélyes, de egy durrdefekt olyan balesetveszélyes helyzetet idézhet elő, amit nem túl tapasztalt sofőrök aligha tudnának hatásosan kivédeni. Éppen ezért rengeteg autóst foglalkoztat, hogy megelőzhető-e egyáltalán a defekt, illetve ha igen, akkor hogyan. Sajnos elszomorító, hogy a defektek nagy része egyelőre teljes bizonyossággal elkerülhetetlen, és vélhetően az is marad, amíg a tudomány elő nem áll egy olyan extra erős gumianyaggal – már vannak erre vonatkozó kísérletek –, amelyek bizonyos időhatárokon belül mondhatni elnyűhetetlenek. Nyilván vannak már defektálló és golyóálló abroncsok, amelyekbe egy plusz tömör gumikerék beépítésével elkerülhető, hogy az abroncs durrdefekt esetén azonnal berántson minket az árokba. Ez azonban a hétköznapi ember számára nem csak elérhetetlen technika, hanem megfizethetetlen is.

2014.10.14

Az autógumikba tölthető biztonsági gáz előnyei

Ma már egyre többféle lehetőségünk van arra vonatkozólag, hogy elkerülhessük a súlyos baleseteket is előidézhető defekteket, ezáltal vannak például direkt defekttűrő gumiabroncsok, amelyek sajnos egyelőre sokak számára a megfizethetetlen kategóriát jelentik. Amennyiben azonban mégis szeretnénk tenni valamit azért, hogy ne kapjunk olyan könnyen defektet, akkor van egy lassacskán hódító, de annál jobb eredményeket elérő új módszer, az úgynevezett biztonsági gáz, amit az autógumiba töltve megakadályozhatjuk a nagyon súlyos baleseteket okozó durrdefekteket is. A folyamathoz használt biztonsági gáz egy rendkívül tiszta, láthatatlan anyag, am minden szennyeződéstől mentes, és csökkentett oxigéntartalommal, valamint nitrogénnel telített. Egy olyan stabil gázról van szó, ami a levegőhöz képest sokkal stabilabb nyomást képes fenntartani a kerékabroncsban a gumik felmelegedése esetén. Ezen felül a nitrogén arra is képes, hogy nagyméretű molekuláiból kifolyólag eredendően lecsökkenthesse a gumiabroncs természetes légveszteségét, ezáltal ritkábban kell például ellenőriznünk a guminyomást, illetve utólag pumpálni a kerekeket.

2014.10.06

Egyre több prémium autóra szerelik fel gyárilag a Hankook SUV gumiabroncsait

A Hankook gumiabroncs gyár folytatja diadalútját, amit fényesen bizonyít az is, hogy mind több prémium járművet, sportkocsit szerelnek fel gyárilag ezekre a magas minőségű nagy teljesítményekre képes gumiabroncsokkal. A cég a csúcsmodell abroncsával, az Ventus S1 evo2-vel az új BMW X5-ös beszállítói jogait is megszerezte, így már az ötödik BMW típust szerelik fel gyárilag Hankook abroncsokkal. 

2014.09.26

A Michelin gumigyár története

A Michelin céget 1889-ben alapította két testvér, André és Edouard Michelin, és ami kalandos vállalkozásnak indult, már jó néhány évtizede a világ egyik leghíresebb gumigyáraként létezik a világ minden táján. A Michelin eredete 1829-ig követhető nyomon,  ami ekkor még csak egy kis családi vállalkozás, ami gumiból készít labdákat és egyéb gyermekjátékokat. A 89-es átnevezés és cégalapítás után nagy beruházásokat indítanak, kaucsuk ültetvényekbe fektetnek, majd a valódi járművekre készülő gumiabroncsok készítésének ötlete 1991-re tehető, amikor is egy biciklis betér hozzájuk a Dunlop gumija megjavításához kérve segítséget.

2014.09.19
Az összes hír megtekintése

Bezár
Így ellenőrizzük helyesen a gumiabroncs nyomását

Márpedig erre nem ártana jobban odafigyelni az autósoknak, az egyik legjobb minőségű gumiabroncsokat gyártó Bridgestone felmérése szerint ugyanis csak a nem megfelelő guminyomás miatt az autósok átlagosan 2 milliárd ... ...

Kivédhető-e vagy érezhető-e előre a defekt?

 Alternatív megoldások természetesen ettől függetlenül is léteznek! Egyre többen alkalmazzák például az úgynevezett biztonsági gázt a kerekek felpumpálásához a hagyományos levegő ... ...

Az autógumikba tölthető biztonsági gáz előnyei

A gumiabroncsba tölthető biztonsági gáznak egyébiránt rengeteg bizonyított és tapasztalati előnye is van! Az egyik legalapvetőbb értelemszerűen a megnövekedő biztonság, hiszen a gumiabroncs átmelegedésével ... ...

Vissza a lap tetjére