A helyes nyári gumi barázdamélység

A helyes nyári gumi barázdamélység kapcsán óriási tévhitek terjengnek az autósok között. Nem csak Magyarországon, hanem gyaníthatóan az egész világon ez a helyzet, hiszen a legtöbb helyen nem képezi a KRESZ részét az, hogy milyen profilmélységgel kell rendelkeznie egy abroncsnak, illetve amennyiben jogszabály is rögzíti mindezt, az vagy pontatlanul fogalmaz, vagy csak szimplán sokan félreértelmezik az egészet.

2016.06.14

A kopott nyári gumi büntetést vonhat maga után?

Kevesen vannak tisztában vele, márpedig nem csak a saját, hanem mások életét is veszélybe sodorják így, hogy olyan nyári abronccsal közlekednek az utakon, aminek profilmélysége már sokkal kisebb, mint 1,6 milliméter, ami nem csak azért probléma, mert életveszélyes, hanem azért is, mert a kopott nyári gumi büntetést vonhat maga után. Nyilván ennek megvan a maga szabálya, gyakran rendőrfüggő is a dolog, ellenben vannak olyan kitételek, amikor a büntetést nem kerülhetjük el.

 

 

2016.06.09

A nyári gumi ápolása

A nyári gumi ápolása rendkívül fontos abban az esetben, ha előre tudjuk, hogy az elkövetkezendő 1-2 éven belül nem fogunk olyan sok kilométert belehajtani a frissen vásárolt abroncsokba, hogy az máris csereéretté válik, ergo még 7-8 év múlva is szeretnénk, ha biztonságosan elvinne minket egyik pontból a másikba. Ha ezt szeretnénk a gyakorlatban is megvalósítani, akkor rendkívül fontos lesz, hogy a kérdéses abroncsokat megfelelően ápoljuk. Hogy mi ennek a módja?

2016.06.07

Mikor cseréljük le a nyári gumit

Amennyiben arra a kérdésre keressük a választ, hogy mikor cseréljük le a nyári gumit, akkor nem lehetne egy egyértelmű szabályt megfogalmazni ezzel kapcsolatban. Egyrészt ugyanis a kérdést értelmezhetjük az időjárás szempontjából is, vagyis felvethetjük azt a példát, amikor a téli gumiról való cserét kell megejtenünk, de a probléma megközelíthető a nyári abroncs kopásának szemszögéből is. Az alábbiakban mindkét eshetőséget sorra vesszük annak érdekében, hogy átfogó képet kapjunk a témában.

2016.06.02

Mikor kell a nyári gumit feltenni?

Nagyon sok autós egyáltalán nincs tisztában azzal, hogy egészen pontosan mikor kell a nyári gumit feltenni a gépjárműre ahhoz, hogy ne tegyünk kárt az abroncsban, illetve mindvégig biztonságosan tudjunk közlekedni vele. Ennek ugyanis a legtöbb véleménnyel ellentétben megvan a maga folyamata és szabályrendszere, ebből kifolyólag nem csak akkor kell feltenni az adott abroncsot, amikor úgy gondoljuk, hogy éppen itt az ideje, mert elég jó idő van odakint.

2016.05.31
Az összes hír megtekintése

Bezár
A helyes nyári gumi barázdamélység

A nyári gumi barázdamélysége a jogszabályok tekintetébenMint már fentebb is elhangzott, a nyári gumi barázdamélységét a legtöbb országban, ennek megfelelően hazánkban is jogszabályok ... ...

A kopott nyári gumi büntetést vonhat maga után?

Ezek a legsúlyosabb nyári gumi büntetés-tételekMindenki előtt ismert, hogy a túl kopott gumikkal az autókat nem engedik át a műszaki vizsgákon. ...

A nyári gumi ápolása

Az elővigyázatosság a legfontosabb a nyári gumi ápolása kapcsánHa a nyári gumi ápolása szóba kerül, a legtöbb ember bizonyára különféle tisztítószerekre és egyéb ... ...

Tudnivaló a nyárigumi összetételéről

Nyárigumi webshopKifejezetten a tavasztól őszig terjedő időszakra kerül kialakításra a nyárigumi, melynek anyagkeveréke keményebb a téli változatnál. Természetesen a futófelület mintázatában is különbségek észlelhetőek mind a nagyság, mind a zártság terén. A gyártók ezzel a magas hőmérséklet esetében is a nagy ellenállást, és a megfelelő tapadást kívánják biztosítani még gyors közlekedés alkalmával is.

Mikor döntsünk a nyári gumi mellett?

Elméletileg már a 7 Celsius fok elérése után lecserélhetjük a téli abroncsot, de ajánlott a nyárigumi felszerelésével megvárni, míg az idő hosszabb távon is megenyhül.

Milyen jelöléssel van ellátva a nyári gumi?

Elsősorban onnan különböztethető meg a nyári gumi a télitől, vagy a négyévszakos társaitól, hogy nem szerepel rajta sem a M&S jelzés, sem a következő feliratokkal nem találkozhatunk rajta: "All season", ill. "All weather".

Balesetveszélyes télen a nyári gumiabroncs?

Kifejezetten az! A nyárigumi összetétele és felületi kialakítása sem alkalmas arra, hogy a nedves, csúszós, jeges, havas útviszonyok között közlekedjünk vele. Már alacsony sebesség esetében is tapasztalható a rossz úttartás és a megfelelő tapadás hiánya. Bizonyos időjárási-, és útviszonyok között pedig akár életveszélyes is lehet, ha gépjárművünk nem az évszaknak megfelelő gumival van felszerelve.

Vissza a lap tetjére