Öt figyelmeztető jel, amely arra mutat, hogy új gumiabroncsra van szükségünk

Ahogyan egy hosszú séta értelemszerűen lábfájást eredményez, nyilvánvaló, hogy a vezetés is csapást mér az autónkon lévő gumiabroncsra. Ez nem a rossz vezetés egyik jele – vagyis általában nem –, sokkal inkább az élet elkerülhetetlen velejárója. A gumiabroncsok megöregednek és elkopnak. És mivel a gumiabroncs meghibásodása vezetés közben katasztrófához vezethet, irányíthatatlanná teheti az autót, vagy a semmi közepén hagyhat bennünket a hazaérkezés szikra reménye nélkül, jobb, ha tudjuk, hogy mikor van a gumiabroncsunk rossz állapotban, mert így azelőtt kicserélhetjük, mielőtt baj történne.Természetesen, ha egy autószerelő rendszeresen ellenőrzi az autónkat, akkor ő minden bizonnyal felhívja a figyelmünket a gumicserére, de van néhány dolog, amit – anélkül, hogy szakemberhez fordulnánk – akár mi magunk is megtehetünk, hogy meggyőződjünk a gumiabroncsok megfelelő állapotáról.A következőkben felsorolunk öt olyan figyelmeztető jelet (nem fontossági sorrendben), amelyek jelzik az új abroncsok szükségességét:

2014.04.09

Hogyan működnek a gumiabroncsok?

A gumiabroncsok problémái: A gumiabroncsokkal akkor kezdődnek általában a gondok, amikor a mintázat az előírtnál nagyobb szintű kopást mutat, vagy amikor túl sok vagy túl kevés levegőt fújunk beléjük. A szükségesnél kisebb belső nyomás arra kényszeríti a külső gumikat, hogy jóval nagyobb megterhelést viseljenek el, mint a belső gumik. További hátránya az, hogy fokozott üzemanyag-veszteséghez vezet, valamint túl hamar felforrósodnak a gumik is közlekedés közben. A szükségesnél nagyobb nyomás is ártalmas a gumiabroncsnak, mert a túl sok levegő miatt a gumik futófelülete a közepén kicsúcsosodik. A gumikban lévő nyomás soha nem haladhatja meg azt a maximumot, mely az oldalukra fel van tüntetve. Az autógyártók általában inkább a lágyabb gumikat szokták javasolni, mint a levegővel túlterhelteket, viszont ha magasabb a nyomás a gumikban, ez javítja a jármű futásteljesítményét. A kerekek eltolódása a külső és a belső autógumik egyenetlenségét okozhatja, illetve kissé rendezetlen megjelenést ad nekik.

2014.04.02

Ahogy az idő telik, a Michelin gumiabroncsok egyre jobban fejlődnek

A Michelin új modellje, a Premier A/S EverGrip egy kicsit kíváncsivá tett bennünket. Ennek oka, hogy a francia gumiabroncs-gyártó azt állítja, hogy ezek nemcsak új gumiabroncsok, de „igazi forradalmi fejlesztésű gumiabroncs-technológiával” minősíthetőek, és „képesek megtörni a hagyományos paradigmát is”.

2014.03.26

Gyakori kérdések autógumival kapcsolatosan

Az autóvezetők nagy részét foglalkoztatja, hogy az autójára milyen gumit vegyen, mikor cserélje le, s mindez mennyibe kerül. Nincsenek átlagos válaszok, hisz ahány autó, annyiféle gumi, ugyanakkor az autógumik esetében is igaz, hogy a minőséget meg kell fizetni. Sok szakember véleménye szerint jobb egy kicsivel többet rááldozni a gumira, és több ideig használni, mint megvenni egy gyengébb minőségűt, majd orvosolni az általa okozott problémákat.

2014.03.19

Benzin-léghajtásos hibrid autók?

Elsőként a Citroën, majd a nyári Frankfurti Autószalonon a Peugeot is bemutatta benzin és léghajtásos rendszerű hibrid modelljeit. Ez egy meglehetősen költséghatékony műszaki megoldás, rendkívül kis fogyasztást biztosít, és a tervek szerint már a 2016-os évtől beszerelésre kerül több személyautó és haszonjárműbe is. A Peugeot igen becsvágyó célja az, hogy 2020-ra egy olyan autót dobjon a piacra, melynek fogyasztása 2 liter/100km lesz.

2014.03.13
Az összes hír megtekintése

Bezár
Vissza a lap tetjére