Autóápolási tanácsok a télre

Noha az idei tél még nem nagyon mutatta meg keményebbik oldalát, még érhetik meglepetések az autósokat a hátralévő téli időszakban. A hideg időjárás elég komolyan igénybe veszi az autókat, jobban mint a nyáron megszokott nagy hőség. Mire érdemes odafigyelni télen, hogy autónk külsejét a következő szezonra is ugyanolyan minőségben őrizhessük meg?

2015.03.04

Mi a megoldás a befagyott zárra, vagy ablakra?

Bár hazánkban az idei tél eddig nem hozott súlyos mínuszokat, még érhetik a autósokat kellemetlen meglepetések, és akik például sítúrát terveznek a környező országokban, szembesülhetnek erősen lejegesedett gépkocsijukkal. Nálunk leginkább csak a jégkaparóval és esetleg a meleg vízzel próbálkoznak az autósok a  jég eltüntetésével, hazánkon kívül a hidegebb éghajlatú országokban több ötletes megoldást is kitaláltak, például a befagyott zár jegesedésének hatékony és nem károsító megszüntetésére.

2015.03.03

A legfőbb különbségek a nyári és a téli gumik között

Nagyon sok autós csak azért nem cseréli le télen a nyári gumikat, mert általánosságban nem tudja, hogy milyen különbségek vannak az egyes abroncsok között, ezáltal még mindig rengetegen vannak azok, akik azt hiszik, hogy csak hangzatos elnevezésnek tekinthető, hogy léteznek nyári és téli gumik is. A valóságban azonban a gyakorlat már számtalanszor igazolta, hogy a különféle évszakokra ajánlott abroncsok rendkívül sok tekintetben különböznek egymástól, ezáltal nem véletlen, hogy a szakemberek a nagyobb biztonság érdekében a hidegebb időszakra téli gumit ajánlanak, míg máskorra nyári abroncsokat. Természetesen jogos a kérdés, hogy vajon mik a legfőbb különbségek a nyári és a téli gumik között? Ha nem megyünk le a gyökerekig, csak a leglényegesebb különbözőségekre asszociálunk, akkor alapesetben három lényeges dolgot tudunk felhozni az egyes abroncsok között. Hogy melyek ezek?

2015.03.02

Nagyon fontos a téli gumiknál a szavatossági idő is

A közhiedelemmel ellentétben a téli gumik esetében nem csak az a fontos, hogy megfelelő profilmélységgel rendelkezzenek, ergo ne legyenek kopottak, illetve ezen felül laposak, hanem biztonságunk érdekében elengedhetetlen figyelemmel kísérni az abroncsok szavatossági idejét is. Mivel ezt a tényezőt rendre figyelmen kívül hagyják az autósok, nagyon sokan csak akkor szembesülnek a problémával, ha a gumiszervizben figyelmezteti őket a szakember arra, hogy bár profilja és a jogszabály szerint a kérdéses téli gumi használható lenne, a szavatosság szempontjából azonban eljárt felette az idő, mondhatni megöregedett, amire általánosságban 5-6 éves kor felett kerül sor – habár ez sokszor gyártó- és kategóriafüggő is. Amikor ugyanis bejön a tél, a lényeg, hogy mielőbb felkerüljenek a téli gumik, és értékeket vagy a gumi oldalfalán található információs sávot figyelmen kívül hagyva csak arra koncentrálunk majd, hogy a gumi ne legyen kopott, sem sérült. Ez természetesen alapvető fontosságú, így a felrakás előtt a profilmélység előtt a téli gumik általános állapotát is ellenőriznünk kell, ami főleg akkor nagyon fontos, ha esetleg utólag döbbentünk rá: nem megfelelően tároltuk őket a nyári hónapokban.

 

2015.02.27

Egyedülálló módon teszteli a téli gumikat latyakos úton a Nokian

A finn Nokian abroncsgyártót nem véletlenül tartják a téli gumik egyik koronázatlan királyának, az északi elhelyezkedésükből kifolyólag ugyanis a cég már a kezdetektől fogva autentikus körülmények között tudja tesztelni legújabb találmányait, illetve technológiai újdonságait. Nem véletlen tehát, hogy a cég élen jár a téli gumikkal kapcsolatos legnagyobb újdonságok tekintetében, így például ők voltak az elsők, akik nem csak az általános tapadással, illetve az aquaplaning jelenséggel kezdtek el alaposabban is foglalkozni, illetve felvenni vele a harcot, hanem ezzel egyetemben a latyakos útszakaszok által jelentett veszélyt is felismerték, az újabb technológiákkal pedig megpróbálták ki is küszöbölni azt. A közhiedelemmel ellentétben ugyanis nem csak vizes, hanem latyakos úton is megtörténhet az aquaplaning jelenség, amit a Nokian először egy új névvel illetett, így megszületett a slushplaning, avagy a latyakra való felfutás problémája, ami ellen a finnek természetesen azonnal megkezdték a felkészülést, illetve az újabb technológiák kidolgozását. Mindez azt követően történt, hogy a Tamperei Egyetem szakemberei egy 2008-as vizsgálatban kiderítették, hogy a latyakos felületen ötszörösére növekszik a halálos balesetek valószínűsége, hiszen a téli gumik többsége csak az aquaplaningra van felkészítve, a slushplaningra már nincs.

2015.02.26
Az összes hír megtekintése

Bezár
Vissza a lap tetjére