A Michelin gumigyár története

A Michelin céget 1889-ben alapította két testvér, André és Edouard Michelin, és ami kalandos vállalkozásnak indult, már jó néhány évtizede a világ egyik leghíresebb gumigyáraként létezik a világ minden táján. A Michelin eredete 1829-ig követhető nyomon,  ami ekkor még csak egy kis családi vállalkozás, ami gumiból készít labdákat és egyéb gyermekjátékokat. A 89-es átnevezés és cégalapítás után nagy beruházásokat indítanak, kaucsuk ültetvényekbe fektetnek, majd a valódi járművekre készülő gumiabroncsok készítésének ötlete 1991-re tehető, amikor is egy biciklis betér hozzájuk a Dunlop gumija megjavításához kérve segítséget.

2014.09.19

A Pirelli cég története

A jelenleg a világ ötödik legnagyobb gumigyárának története Milánóban indul 1872-ben, búvár légzőkészülékek, majd kábelek és gumiabroncsok gyártásával. Az alapító, Giovanni Battista Pirelli először 1890-ben vált át a biciklikre tervezett gumiabroncsok készítésére, az első autóra készült gumiabroncsot pedig 1901-ben dobják piacra. Ahogy ma is elképzelhetetlen az autóversenysport a Pirelli jelenléte nélkül, régen is az volt, hiszen már 1907-ben győzelmet arattak a Párizs–Peking elnevezésű ralin. Az 1920-as évek során olyan nagynevű versenyzők nyertek világbajnokságokat  Pirelligumikon, mint a ma is ismert Antonio Ascari és Tazio Nuvolari.

2014.09.11

Michelin – Levegőt az abroncsba kampány

A Michelin világszerte ismert a közlekedésbiztonságot elősegítő kampányairól, így nem meglepő, hogy hazánkban is évek óta megrendezi a gumiabroncsok állapotát felül vizsgáló 'Levegőt az abroncsba' elnevezésű kampányát. A tavaly őszi felméréseket a OMW Hungária Kft.-vel közösen hajtották végre összesen öt helyszínen, ahol is több mint ezer magyarországi autós gumiabroncsait tekintették meg tíz nap alatt.

2014.09.03

Hogyan állapítható meg a gumiabroncsok életkora?

A gumiabroncsok életkorát természetesen a gyártástól számítjuk, a gyártás évét és hetét pedig a megtaláljuk a gumiabroncs oldalfalán, ez az úgynevezett DOT szám. Ezt a kódjelet a világ összes gumiabroncsán kötelező feltüntetni, és mindenhol ugyanúgy kell kinéznie. A DOT szám így mindig négy számból áll, ahol az első két szám a gyártás hetét jelenti, az utolsó kettő pedig a gyártás évét, tehát ha egy abroncson azt látjuk, hogy 2909, az azt jelenti,  hogy az abroncs az adott év 29. hetében készült, a 2009-es évben. Amennyiben a DOT szám több számból áll, mindig az utolsó négy szám informál a gyártás idejéről.

2014.08.20

Olaszországban akár le is foglalhatják a téli gumis gépkocsikat

Olaszországban ettől az évtől egy elég érdekes új szabályozást vezettek be: május közepétől egészen október közepéig tilos a közúti forgalomban néhány M+S jelzésű téli gumit, és négyévszakos abroncsot használni. A büntetés mértéke 419 eurótól 1682 euróig terjedhet, de a rendőröknek akár arra is jogosultságuk van, hogy az adott járművet lefoglalják.

2014.08.13
Az összes hír megtekintése

Bezár
Vissza a lap tetjére