Kivédhető-e vagy érezhető-e előre a defekt?

A defekt az autósok legnagyobb ellensége, egy olyan előre nem látható probléma, amire szinte lehetetlenség ténylegesen felkészülni, így amikor jön, nem tehetünk mást, minthogy a lehető leghiggadtabban reagálni a helyzetre. Nyilván a lassú defekt inkább bosszantó, mint veszélyes, de egy durrdefekt olyan balesetveszélyes helyzetet idézhet elő, amit nem túl tapasztalt sofőrök aligha tudnának hatásosan kivédeni. Éppen ezért rengeteg autóst foglalkoztat, hogy megelőzhető-e egyáltalán a defekt, illetve ha igen, akkor hogyan. Sajnos elszomorító, hogy a defektek nagy része egyelőre teljes bizonyossággal elkerülhetetlen, és vélhetően az is marad, amíg a tudomány elő nem áll egy olyan extra erős gumianyaggal – már vannak erre vonatkozó kísérletek –, amelyek bizonyos időhatárokon belül mondhatni elnyűhetetlenek. Nyilván vannak már defektálló és golyóálló abroncsok, amelyekbe egy plusz tömör gumikerék beépítésével elkerülhető, hogy az abroncs durrdefekt esetén azonnal berántson minket az árokba. Ez azonban a hétköznapi ember számára nem csak elérhetetlen technika, hanem megfizethetetlen is.

2014.10.14

Az autógumikba tölthető biztonsági gáz előnyei

Ma már egyre többféle lehetőségünk van arra vonatkozólag, hogy elkerülhessük a súlyos baleseteket is előidézhető defekteket, ezáltal vannak például direkt defekttűrő gumiabroncsok, amelyek sajnos egyelőre sokak számára a megfizethetetlen kategóriát jelentik. Amennyiben azonban mégis szeretnénk tenni valamit azért, hogy ne kapjunk olyan könnyen defektet, akkor van egy lassacskán hódító, de annál jobb eredményeket elérő új módszer, az úgynevezett biztonsági gáz, amit az autógumiba töltve megakadályozhatjuk a nagyon súlyos baleseteket okozó durrdefekteket is. A folyamathoz használt biztonsági gáz egy rendkívül tiszta, láthatatlan anyag, am minden szennyeződéstől mentes, és csökkentett oxigéntartalommal, valamint nitrogénnel telített. Egy olyan stabil gázról van szó, ami a levegőhöz képest sokkal stabilabb nyomást képes fenntartani a kerékabroncsban a gumik felmelegedése esetén. Ezen felül a nitrogén arra is képes, hogy nagyméretű molekuláiból kifolyólag eredendően lecsökkenthesse a gumiabroncs természetes légveszteségét, ezáltal ritkábban kell például ellenőriznünk a guminyomást, illetve utólag pumpálni a kerekeket.

2014.10.06

Egyre több prémium autóra szerelik fel gyárilag a Hankook SUV gumiabroncsait

A Hankook gumiabroncs gyár folytatja diadalútját, amit fényesen bizonyít az is, hogy mind több prémium járművet, sportkocsit szerelnek fel gyárilag ezekre a magas minőségű nagy teljesítményekre képes gumiabroncsokkal. A cég a csúcsmodell abroncsával, az Ventus S1 evo2-vel az új BMW X5-ös beszállítói jogait is megszerezte, így már az ötödik BMW típust szerelik fel gyárilag Hankook abroncsokkal. 

2014.09.26

A Michelin gumigyár története

A Michelin céget 1889-ben alapította két testvér, André és Edouard Michelin, és ami kalandos vállalkozásnak indult, már jó néhány évtizede a világ egyik leghíresebb gumigyáraként létezik a világ minden táján. A Michelin eredete 1829-ig követhető nyomon,  ami ekkor még csak egy kis családi vállalkozás, ami gumiból készít labdákat és egyéb gyermekjátékokat. A 89-es átnevezés és cégalapítás után nagy beruházásokat indítanak, kaucsuk ültetvényekbe fektetnek, majd a valódi járművekre készülő gumiabroncsok készítésének ötlete 1991-re tehető, amikor is egy biciklis betér hozzájuk a Dunlop gumija megjavításához kérve segítséget.

2014.09.19

A Pirelli cég története

A jelenleg a világ ötödik legnagyobb gumigyárának története Milánóban indul 1872-ben, búvár légzőkészülékek, majd kábelek és gumiabroncsok gyártásával. Az alapító, Giovanni Battista Pirelli először 1890-ben vált át a biciklikre tervezett gumiabroncsok készítésére, az első autóra készült gumiabroncsot pedig 1901-ben dobják piacra. Ahogy ma is elképzelhetetlen az autóversenysport a Pirelli jelenléte nélkül, régen is az volt, hiszen már 1907-ben győzelmet arattak a Párizs–Peking elnevezésű ralin. Az 1920-as évek során olyan nagynevű versenyzők nyertek világbajnokságokat  Pirelligumikon, mint a ma is ismert Antonio Ascari és Tazio Nuvolari.

2014.09.11
Az összes hír megtekintése

Bezár
Vissza a lap tetjére